Öland 21/7 2008

Tessan var lite grinig i morse så hon följde inte med när vi andra skulle iväg. Vi åkte först till Byrums Raukar, jag tog ett antal bilder där, som jag kommer lägga upp här på bloggen. Nästa stopp blev Skäftekärrs Järnåldersby, som vanligt var det jätte intressant eftersom jag älskar historiska saker. Så jag skulle gärna bli antingen historiker eller arkeolog. Men jag vet inte båda kanske är ungefär samma sak. Vi åkte sedan till Ölands Norra Udde och fyren Långe Jan. Jag var aldrig upp i fyren men jag har ju vart det förut så jag missade inget. På vägen tillbaks till stugan så stannade vi i Köpingsvik, kollade lite i Tältvaruhusen, pappa köpte ett par shorts. Väl tillbaka i stugan så bestämde vi oss för att åka upp till Djupvik för att äta en bit mat och kolla på solnedgången men det kom massa moln så det blev ingen riktig solnedgång. Nu ska jag läsa tidningen och sedan ska jag lägga mig och sova.

Vädret har vart jätte bra idag, soligt och fint. Vad jag har hört så ska det bli lika bra väder imorgon.

Imorgon ska vi till Ölands Djur Och Nöjespark, som vanligt kommer det nog bli jätte kul, ska åka nya berg och dalbanan Afrika Expressen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0