Göteborg

Igår så åkte jag och pappa till Göteborg. Vi åkte klockan 5.30 för att vi skulle komma ner tidigt eftersom vi skulle till Ostindiefararen Götheborg som låg ihamnen i Eriksberg och även till Hi-Fi mässan som var på Best Western Hotel Arken. Vi var framme i Göteborg ungefär klockan 9.30, vi hittade nästan direkt till Eriksberg.

När vi kom fram till Eriksberg var klockan 9.45, och Ostindiefararen öppnade för allmänheten klockan 11.00. Vi gick ut till vattnet men vi såg ingen båt så vi frågade en glad Göteborgare om åt vilket håll vi skulle gå för att hitta rätt. Så vi gick åt det hållet han sa och till sist så hittade vi den. Men klockan var inte så pass mycket så att de hade öppnat så då gick vi och köpte två stycken ost & skink mackor och varsin MER på KVARNPIRENS KONDITORI & CAFÉ.

Klockan blev elva och vi fick komma ombord på Ostindiefararen men var tvungen att köpa biljett först men sen fick gå ombord. Det var jätte häftigt att få vara på båten. Vi fick se var dom styr, vart befälen sover och vart de andra sover och vi fick även se de tio kanoner som de har ombord på båten. När den guidade turen var slut så så gick vi till bilen, då var klockan 11.45. När vi kom fram till bilen så åkte vi till det som vi hade kommit till Göteborg för att gå på, Hi-Fi mässan på Arken.

Det var jätte kul på mässan, det var så mycket att kolla och lyssna på. Det blev en hel del broschyrer som jag hade med mig hem. Det var första gången som jag var på en sådan mässa och första gången som jag var i Göteborg.

Vi åkte hem ungefär klockan 16.30, vi stannade för att tanka bilen och för att äta, sedan var det bara raka vägen hem. Vi kom hem klockan 20.40.








                                           

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder du tagit av er utflykt. Båten är ju bara så urtjusig och jag förstår att det var en upplevelse att se den. Men så roligt att du tog bilder av de läckra balkongerna också.

2008-09-16 @ 19:50:37
Postat av: Anna

Gud vad mysigt det lät och såg ut! (:

Sv: Tack! Jo, det kanske känns bättre när jag kommer dit. Men jag kan ju säga att jag har missat sjukt mycket! Fattar inte vart jag ska få orken och tiden till allt jag missat! Men men, en dag i taget! :)

2008-09-16 @ 23:13:53
URL: http://Annasofiaa.devote.se
Postat av: Eva Tyskland

Vilka fina bilder du tagit. Du haller ju pa att utveckla en riktigt bra hobby och är ju riktigt proffsig!! Grattis! Ha det bra, Niklas hälsar sa gott. Eva

2008-11-17 @ 06:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0